مشکل امروز واحد IT در سازمانها چیست؟

هیچ می دانید با بالا رفتن تعداد کاربران یک مجموعه دیگر مدیریت درخواست کاربران بسادگی امکان پذیر نیست؟ هیچ می دانید عدم پاسخگویی مناسب به درخواست های کاربران در زمان مشخص باعث سلب اعتماد کاربران از واحد IT و Help Desk خواهد شد؟ هیچ می دانید عدم الویت بندی و انتساب صحیح کارها به کارشناسان باعث بروز چه مشکلاتی خواهد شد؟ هیچ می دانید عدم وجود ابزار کار آمد جهت گزارشگیری از عملکرد کارشناسان چه تبعیض و نارضایتی را در سطح سازمان حاکم خواهد ساخت؟ هیچ می دانید پیشبرد تجارت بدون داشتن خدمات درست امکان پذیر نیست؟ براستی چه راهکاری برای حل این مشکلات وجود دارد؟

سیستم مدیریت IT به شما در جهت مدیریت هر چه بهتر واحد IT کمک می کند. این سیستم با تجهیز به مکانیزم بسیار قوی در بحثTicket Management شما را براحتی در پاسخگویی به تمامی سئوالات فوق راهنمایی می نماید ، این سیستم با بهره گیری از استاندارد ITIL عملکرد سازمانی شما را بهبود می بخشد و راهکار و ابزار های لازم را جهت از راه برداشتن موانع به سازمان را آموزش می دهد.

 

استاندارد ITIL چیست؟

به زبان ساده می توان ITIL یا همان Information Technology Infrastructure Library را یک استاندارد در حوزه IT دانست ، اما واقعیت این است که ITIL یک استاندارد نیست . در واقع ITIL یک سری تجربه موفق ( best practice ) است که سازمان ها و شرکت های دولتی مرتبط با IT در دولت انگلستان ،‌ برای مدیریت کارهایشان از آن استفاده می کنند، به زبان ساده می توان گفت که دولت انگلستان برای سازمان دهی فعالیت های مرتبط با IT ، یک سری Design Patter ارائه کرده که با انجام آنها شرکت ها و سازمان های حوزه IT می توانند بهتر به نتیجه برسند

تا کنون سه نسخه از این تجربه موفق ارائه شده که در هر نسخه بهبودهایی نسبت به نسخه قبل انجام شده است. ITIL تمام موارد مدیریتی یک شرکت IT را دربر می گیرد و امروزه همه شرکت های بزرگ IT که در دنیا مشغول به کار هستند ، ( موظف ) به رعایت آن هستند . برای نمونه این تجربه موفق نشان داده که برای ارتباط با مشتری ، داشتن یک برنامه Help Desk یا Service Desk ضروری است و قاعدتا همین تجربه موفق به ارائه یک برنامه Help Desk اقدام کرده است.

در ITIL بخشی نیست که دیده نشده باشد و بکار گیری آن برای هر شرکت نرم افزاری یکی از ملزومات است. گزارش ها نشان داده که شرکت ها و سازمان هایی که اقدام به بکارگیری ITIL در مدیریت IT کرده اند تا حد قابل قبول و معناداری در هزینه و سرعت پاسخگویی به مشتری و میزان بازدهی و سوددهی شرکت و … تاثیر مثبت دارد .

شرکت یگانه ارتباطات پیشرو طی چندین ماه اقدام به بومی سازی این نرم افزار نموده و آن برای استفاده تمام ایرانیان عزیز آماده نموده است. امید است با استفاده از این استاندارد و بومی شدن آن گامی بزرگی در جهت مدیریت IT در کشور عزیزمان برداشته شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از منوی سمت چپ زیر منوهای مربوط به این بخش را انتخاب و مشاهده نمائید.

مطالب مرتبط

نرم افزار مدیریت خدمات IT

آیا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید؟

شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز از طریق ایمیل و یا در ساعات اداری شرکت از طریق تلفن با همکاران ما تماس گرفته و مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. برای کسب آگاهی از اطلاعات تماس از منوی تماس با ما بالای صفحه اقدام نمائید.

آیا نیاز به تست و دمو دارید؟

از آنجائیکه سعی شرکت براین است تا حداکثر اطمینان مشتریان را قبل از خرید برآورده نماید در صورتیکه نیاز به تست و بازدید از نرم افزارها و یا راهکارهای مطرح شده دارید با ما تماس گرفته و نسبت به دریافت دمو حضوری و یا آنلاین اقدام نمائید. برای کسب آگاهی از اطلاعات تماس از منوی تماس با ما بالای صفحه اقدام نمائید..