واقعیت ITIL چیست ؟

ITIL چیست ؟ واقعیت و نه تاریخچه!

ITIL یک چارچوبی از بهترین تجربیات مدیران و کارشناسان برای مدیریت هر چه بهتر سرویس ها و اقدامات تعریف شده در واحد IT می باشد که البته در دهه 1980  در توسط دولت انگلستان تعریف شده است.

هدف اصلی ITIL تطبیق دادن واحد IT با کسب کار می باشد بدین معنی که ITIL به سازمان ها  این امکان را می دهد تا بتوانند سرویس های مناسب برای کسب و کار را پیاده سازی نمایند. ITIL تنها یک تجربه مستند سازی شده از سال ها تجربه مدیریتی در زمینه helpdesk  از کل دنیا می باشد.

 

 

آن چیزی که شما  واقعا باید بدانید 

ITIL یک استاندارد نیست!

ITIL در واقع یک استاندارد مشخص نیست که شما بخواهید آن را با خواندن یک کتاب پیاده سازی نمائید. در واقع شما می توانید ITIL را به بهترین روشی که برای سازمان شما وجود دارد پیاده سازی نمائید

سازمان شما نمی تواند گواهینامه ITIL را کسب کند

اگر شما به دنبال دریافت گواهینامه ITIL هستید می بایست استاندارد ISO 20000 و یا ISO 15000 را که مبتنی بر ITIL هستند را دریافت نمائید

ITIL برای همه سازمان های چه کوچک باشند و چه متوسط و یا حتی بزرگ در نظر گرفته شده است

این یک واقعیت است. با این وجود شما زمانی این مطلب را درک خواهید کرد که تعداد کارشناسان واحد IT بیش از سه نفر باشند

ITIL از سوی یک شرکت خاص و با فرد خاص توسعه و یا انتشار پیدا نکرده است

در ITIL هیچ سودی متوجه فرد خاصی و یا سازمان خاصی نمی باشد.

 

ITIL یک نقشه فرایند سخت گیرانه نیست. شما نباید به دنبال رو شخصی باشید بلکه باید به دنبال فرایند های تعریف شده در برخی کتاب ها باشید. زمانیکه شما ITIL را یاد می گیرید نباید شروع به کشیدن جزئیات فرایند ها برای تمامی بخش های ITIL باشید بلکه شما در ابتدا باید از مشاوران بپرسید که آیا آنها مطابق با مشخصات ITIL می باشند و یا خیر؟

حقیقت این است که مشاوران نمی توانند بدون فهمیدن اینکه بخش پشتیبانی شما چگونه کار می کند به شما کمک کنند.

 

امروزه، IT helpdesk  ها به عنوان شاهرگ های هر کسب و کاری ، چه کوچک باشد و چه بزرگ ایفای نقش می کنند و اکثر مدیران و کارشناسان حوزه IT در تلاش هستند تا helpdesk کارآمد و مولد داشته باشند. ما در اینجا بروی این مشکل تمرکز کرده ایم. ماژول پشتیبانی سرویس های IT بهترین روش را ارئه می دهد تا شما مطمئن شوید که سروس های IT در بالاترین سطح دسترسی و یا High Avalibilty قرار دارند. ManageEngine ServiceDesk  این ماژول را برای شما به ارمغان می آورد.

افزودن نظر

نظرات

هنوز هیچ نظری وجود ندارد